Wednesday, August 3, 2011

MANUSIA FANTASI

Perjalananku di dunia ni banyak dikelilingi macam - macam orang. Dan paling ramai aku jumpa adalah Manusia Fantasi. Manusia Fantasi definisi aku terbahagi kepada 2. Manusia Fantasi Kuat dan Manusia Fantasi Lebong.
Mari aku huraikan satu persatu spesis manusia fantasi ini. Manusia Fantasi Kuat biasanya berperwatakan bengis. Tapi sebenarnya buat - buat bengis, konon biar orang takut la tu. Manusia jenis ini biasanya gemar memandang orang lain dengan penuh tak puashati. Jiwa lara agaknya. Mereka ni jenis suka melawan kalau lawannya itu kelihatan kurang bertenaga dari dirinya. Bila jalan pun ada gaya samseng. Gaya jalan yang dibuat - buat pastinya. Dan menjadi bonus bagi manusia fantasi kuat ini apabila dapat menganggotai kumpulan - kumpulan ultra atas alasan mahu membentuk ukhwah. Ukhwah apa jadahnya kalau asyik nak pukul orang je. Inilah ciri asas manusia fantasi kuat. Kadang biar nampak lebih ganas, mereka akan pakai gelang silver. Huuu..takut anak-anak kecil bila melihatnya.
Tapi realitinya, mereka ini penakut. Frasa paling sesuai untuk mereka adalah "Bila kawan ramai keliling kita, cakap besar tunjuk belang, tapi bila sorang - sorang pengecut pemalu macam semua orang". Dan manusia fantasi kuat ni juga sentiasa ada sikap tak puashati. Pelik, tapi ini realitinya. Penat kadang-kadang tengok mereka ni. Tapi inilah kehidupan.
Manusia fantasi yang lagi satu ialah Manusia Fantasi Lebong. Sifat utamanya adalah berbohong n cakap mesti nak up. Kalau kita ada hp canggih, dia punya mesti lagi canggih. Padahal dari brand dan model yang sama, bangang. Sanggup jadi bangang sebab nk up punya pasal. Cerita - cerita dari mereka ini indah belaka. Kalau memancing, dia saja yang paling besar ikannya. Bila senggama, dia saja yang paling tahan pancutnya. Semua dia saja yang hebat. Cerita - cerita dari mereka ini memang lucu, sampai tak logik. Kalau bisa menipu dirinya nabi @ tuhan, pasti dilakukan juga.
Kedua - dua jenis manusia ini aku temui dalam kehidupan sehari - harian ku. Kadang letih tengok gelagat diorang ni. Hahahahaha.
P/s : Manusia Fantasi Kuat biasanya takut bini. Hahahahahaha.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment