Wednesday, February 8, 2012

Projek Distro

Kali ini aku akan bersurah tentang projek terbaru aku bersama teman - teman aku iaitu PROJEK DISTRO.  Apa itu Projek Distro? 

Tentang Projek Distro
Projek Distro pada asalnya adalah kolaborasi antara empat manusia yang pada tujuan asalnya untuk menyelit dicelah - celah komuniti seni kreatif dan dalam masa yang sama cuba menarik minat membaca dikalangan masyarakat. (Ini ayat serupa DBP pulak).

Selain itu, Projek Distro bertindak memperkenalkan dan memasarkan hasil keluaran kami dan komrad - komrad yang lain dalam bentuk seminimal mungkin dan berkualiti pada kadar harga yang berpatutan. Kesemua hasil seni yang kami cuba sampaikan adalah dari air tangan kami sendiri dan komrad - komrad yang  lain samada secara langsung atau tidak langsung. 

Kami di Projek Distro membuka ruang dan peluang seluas - seluasnya kepada teman - teman dan mereka yang mahu melibatkan diri secara langsung dalam menjayakan Projek Distro. Dalam masa yang sama kita dapat mencambah idea - idea baru untuk dikongsi sekaligus memperkenalkan Projek Distro ke khalayak ramai agar diterima seadaanya dalam kami mengetengahkan konsep seni bawaan kami.

Sokongan kalian amat kami perlukan agar kami bisa sukses gembira dan riang dengan apa yang cuba kami bawakan. - Projek Distro 

Penggiat dan Pengkarya 
Buat masa ini, hanya tinggal aku dan @arifyatim yang akan aktif kerana dua lagi perlu berehat seketika kerana  @misssweetlily sudah preggy dan @Nurmizly sudah menyambung kembali kuliah perguruannya. 


Ini Arif Yatim a.k.a Arif Muhamad (Nama komersil muka bukunya). Bertindak sebagai graphic artist a.k.a graphic designer bagi Projek Distro. Bekerja mencari makan juga sebagai graphic designer di D'mata Advertising yang mengkhusus dalam percetakan iklan, banner, bunting dan apa saja yang berkaitan aktiviti cetak mencetak. Maka ini orangnya.
Selain agak otai dalam graphic design, Arif juga berbakat dalam seni lukis - melukis yang menggunakan berus lukisan. Seorang yang serius bila bekerja dan riang ria bila bergembira. Jika mahu melihat hasil seni Arif, boleh berkunjung ke Taman Ikan di Bukit Melawati untuk melihat hasil mural pada skala besar yang pernah dihasilkan beliau. Sedang berjinak - berjinak dalam penghasilan seni lukisan pada sepatu. Ini antara karya sulong beliau dalam pembikinan seni sepatu :


Aku a.k.a Bahar Nordin a.k.a Street Inker a.k.a Abjad Durja. Punya la banyak nama kononnya. Beraksi sebagai silkscreen artist sebagai kerjaya di studio cetak baju More Dream. Bermain dengan rubber dye dan emuslsi sudah menjadi aktiviti sehari - hari. Sedang dalam usaha mengasilkan sebuah antalogi prosa dan puisi Abjad Durja (Moga jadi kenyataan, doakann ya). Bertindak sebagai promoter Projek Distro dan bakal membuka booth menjaja di tepi - tepi jalan menjual hasil kreatif Projek Distro. Seorang gila yang gemar ketawa sambil membaca. Untuk melihat hasil karya kerja cetak tariknya, boleh kunjungi laman muka bukunya disini.

Nota : Kredit buat @Nurmizly untuk ayat pengenalan Projek Distro

1 comment: