Tuesday, February 21, 2012

Review Buku : Nurul Asyikin

Membaca buku karya Aloy Paradoks ini tidak ubah seperti menunggang mesin masa Doraemon dan Nobita. Ceritanya kejap ke depan kejap ke belakang. Agak unik. Satu perkara yang aku tertarik dengan buku Nurul Asyikin ini adalah cerita dalam setiap bab, diolah semudah mungkin tapi menarik. Kadang - kadang aku rasa macam bab itu perlu dipanjangkan lagi kerna setiap bab ada keunikannya sendiri. Aku andaikan ini adalah perjalanan hidup Aloy Paradoks. Dalam tempoh 7 kali aku ke Frinjan, hanya pada Frinjan 25 aku baru bertegur sapa dengannya. Orangnya sentiasa murah dengan senyuman. Itu tidak dinafikan. Naskah yang aku miliki ini punya tandatangan dari Aloy Paradoks sendiri. Ini karya beliau yang aku nikmati. Jujur aku belum membaca karyanya yang lain seperti Burgempak yang khabarnya bisa buat urat putus bila membacanya. Aku juga belum pernah melihat aksi - aksi teater bawaan Aloy Paradoks. Tapi setelah membaca Nurul Asyikin, aku rasa ada sesuatu yang menarik tentang anak muda ini. Ceritanya juga menarik. Tapi sedikit teguran buat naskah ini kerana ada beberapa typing error. Tidak perasan atau disengajakan. Aku sendiri tak tahu. Tapi semua langsung tidak menjejaskan untuk aku menikmati cerita ini. Ada sesuatu yang menarik tentang nama Nurul Asyikin itu sendiri. Kamu baca nanti pasti kamu akan dapat jawapannya. Untuk dapatkan naskah ini, boleh beli secara dalam talian di SeLUT PRESS atau boleh beli secara terus di Pekan Frinjan kerna aku beli langsung dari Aloy Paradoks di sana. Aku beri tiga setengah bintang dari lima bintang buat Nurul Asyikin. Salut buat mereka yang berani berkarya.

No comments:

Post a Comment