Wednesday, February 1, 2012

Review Buku : Awek Chuck Taylor

Buku ini antara buku yang berjaya membuat aku untuk melekat membaca dan habiskannya dalam masa satu malam. Aku suka jalan ceritanya. Buku ini bersahaja, tapi ada jiwa. Bukan berlebih - lebih, tapi ini benarnya. Cerita tentang Hafiz, Mira dan Nana secara fokus utamanya. Perhubungan yang mengajar Hafiz untuk melihat dunia dari satu sisi berbeza. Aku suka pada jalan cerita yang mendidik seperti buku ini. Cerita yang membuat aku teruja untuk google nama - nama tokoh yang disebut dalam buku ini. Cerita cinta remaja hipster anarkis yang tampak biasa - biasa, tapi epik. Epik pada caranya tersendiri. Buku karya Nami Cob Nobbler a.k.a @comradenami pada akaun twitternya. Penulis adalah tuan punya tanah blog Teh Tarik Gelas Besar. Novel buat aku ketawa, buat aku terdiam, buat aku rasa ingin tahu. Simple, tapi cukup adunannya. Buku ini asalnya bermula dari blovel, tapi jujur aku tidak pernah membaca blovelnya pun. Untuk suku pertama 2012 ini, aku nobatkan Awek Chuck Taylor adalah antara yang terbaik. Ini pandangan aku. Satu perkara yang aku pelajari dari novel Awek Chuck Taylor ialah seganas mana, senakal mana, segarang mana atau seanarkis mana pun seseorang itu, perasaan cinta itu pasti anda. Samada untuk dicintai atau mencintai. Awek Chuck Taylor merungkai persoalan itu. Dapatkan novel ini dari Lejen Press. Aku beri 4 bintang dari 5 bintang buat Awek Chuck Taylor. Terasa sekali ingin bertemu dengan Mira, si hipster anarkis.

1 comment: