Tuesday, January 24, 2012

Notasi Tribute Buat Teman

Sejak dari kecil aku mengenal dirimu.
Kita riang bersama tanpa gundah gulana,
Aku ke parit kau ke parit,
Aku panjat pohon rambutan, kau tunggu di bawah,
Hebat zaman kecil kita,
Bebas lepas tanpa kongkongan sempadan.

Menginjak sedikit dewasa,
Kita masih girang,
Aku di perantauan, kau tenang di desa aman,
Tiada apa yang berubah,
Medang bersama masih menjadi kebiasaan.

Komposisi musik mengeratkan kita,
Kau punya koleksi hebat,
Aku selalu mengendeng menyempat,
Atas dasar kongsi minat.

Tahun ganti tahun, malam ganti siang,
27 tahun lamanya kita bersahabat,
Sebuah perjalanan hebat,
Tapi kini aku meluat,
Dengan apa yang kau sedang buat,
(Huh..........mendengus sedih)

Aku tahu kau hanya mencari rezeki,
Tapi bukan ini gayanya, adu domba cacat keji,
Telinga mendengar, mata memerhati,
Meluat, sakit hati.

Pernah juga teman - teman menembak tepat,
Mungkin lupa atau buat - buat tak ingat,
Atau mungkin aku sekadar berfirasat,
Niat dihati untuk nasihat.

Aku bukan maksum,
Tidak juga punya darjat,
Cuma beri peringatan dari teman kepada teman,
Biar nampak, paham, hadam lalu jadi tauladan.

Moga kau sedar teman.

Salam

No comments:

Post a Comment